Kezdőlap

 

 

Tisztelt Látogató!

Üdvözlöm a honlapomon! 

Kérem, válasszon a fenti menük közül, de görgesse végig ezt az oldalt is!

 

Az Információk/ Jogosítvány fül alatt új információ olvasható a személyes megjelenés nélküli  ügyintézéssel kapcsolatosan!

 

 

 

Rendelésünket korábban is, ezután is elsősorban telefonos konzultáció alapján szervezzük, ezáltal az időpontra érkező betegnek nem kell sokat várakoznia, illetve igyekszünk az időpontokat úgy adni, hogy például a terhesnek ne kelljen egy légtérben várakoznia a náthás, lázas beteggel. Mindezek mellett biztosítanunk kell a szabad betegáramlást is, ezért a rendelés egy részében időpont nélkül is lehet jönni. Bár soha senkit még el nem küldtünk, akár volt időpontja, akár nem, de a jogszabálynak úgy tudunk megfelelni, ha a rendelés egy bizonyos részét felszabadítjuk az időpont alól. Mindezek ellenére továbbra is mindenkit arra buzdítok, ha csak teheti, foglalt időpontra jöjjön. Természetesen továbbra is lehet jelentkezni Erodiumon keresztül is. Akinek azonban bármilyen ok miatt nem felel meg a gép által kínált időpont, hívjon minket telefonon!

 

 

 

 

TÁJÉKOZTATÓ A SZABAD ORVOSVÁLASZTÁSRÓL

A honlap szerkesztőnk számolja a belépések számát a honlapunkra. Az elmúlt 30 napban több, mint 1200 látogatónk volt, aminek nagyon örülünk. Megfigyelésünk szerint átlagosan havi 1000 belépést látunk, ami szerintem igen szép szám, erre büszkék vagyunk.

Nyilvánvalónak tűnik, hogy az oldalt megnyitók egy része nem a betegünk, hanem más körzetbe tartozó, érdeklődő személy, ezért elsősorban nekik írom a következő tájékoztatót:

A "szabad orvosválasztás" fogalmát szeretném e helyen tisztázni, mert akik telefonon, vagy emailben megkeresnek minket, hogy hozzánk szeretnének átjelentkezni, szinte mindannyian a szabad orvosválasztás jogára hivatkoznak.

A félreértések elkerülése végett tisztázni kell az alábbiakat:

A szabad orvosválasztás egy lehetőség, amikoris a TB nem szankcionálja, ha valaki nem a lakóhelye szerinti orvosi rendelőben, hanem egy attól távolabbi körzetben veszi igénybe az orvosi ellátást. Ennek lehetnek különböző okai. Méltányolható ok lehet az, ha egy nő nem szeretne férfi orvoshoz járni, vagy az is elfogadható, hogy az adott orvos rendelési ideje jobban megfelel a bejelentkezni kívánó személy munkabeosztásának, és még számos más érv is állhat a szabad orvosválasztás mellett, DE!

A megkeresett, felkért orvosnak kötelessége minden, a körzetéhez tartozó lakcím alatt élő (azt lalcímkártyával igazolni tudó) személyt a praxisba befogadni és ellátni. Részünkről ez az Aranyi Sándor utca, a Malom utca és a Gyermekváros utca. Minden, nem e három utcában lakó személy befogadása a körzetbe, mérlegelés kérdése, megbeszélés tárgyát képezi, és az orvosnak, szabad orvosválasztás ide vagy oda, joga van nemet mondani, különösen az alábbiak esetén:

1. Szolnok városon kívüli területről érkező kérés esetén, de akár egy Szandaszőlősön lakó személy elérhetősége is adott helyzetben időigényes feladat. Nem tudjuk respektálni azt, hogy "Ó én egészséges vagyok, nem is járok orvoshoz, nincs nekem semmi bajom". Bármelyik pillanatban szenvedhet valaki egy balesetet, vagy kerülhet olyan állapotba, ami miatt nem tud bejönni a rendelőbe. Ezekben az esetekben jogos igény, hogy az orvos az otthonában keresse fel és lássa el a beteget, előzetes telefonmegbeszélés alapján. Nem nehéz végiggondolni, hogy mennyi idő Szandaszőlőst elérni egy délutáni rendelés közepén a csúcsforgalomban, ott a beteget ellátni, és visszaérni a rendelőbe, mialatt az időpontra érkező betegek jelentős várakozásra kényszerülnek, ez akár másfél- két óra is lehet.

2. A COVID megérkezésével új időszámítás kezdődött az alapellátásban, meg kellett tanulnunk a telemedicinális ellátást alkalmazni, és sok esetben csak telefonon keresztül tudtunk a betegekkel konzultálni. Ezzel extrém mértékben megemelkedett a napi telefon hívásaink száma, munkánk jelentős részében a telefon a fülünkön volt, de van a mai napig is, csak most már talán kevesebb a hívás, nem utolsó sorban az Erodiumnak köszönhetően. A magunk részéről jobb esetben hárman fogadjuk két telefonszámon a bejövő hívásokat, és engem is el tudnak érni egy sürgősségi mobil számon indokolt, halaszthatatlan orvosi probléma felmerülése esetén.

Azt, hogy más kollégák hogy oldották és oldják meg ezt a problémát, nem tisztem se tanulmányozni, se értékelni, de nem tudom respketálni azt a kérést, hogy valaki csupán azért akar átjelentkezni a praxisunkba, mert mi "jobban" felvesszük a telefont.

3. A háziorvosi körzeteknek van egy ajánlott kártyaszáma, ez az a beteg mennyiség, amit a tapasztalatok alapján felelősséggel el lehet látni. A telefon hívásos konfliktusok miatt nem szándékozom felduzzasztani a praxis létszámot ezen érték fölé, ezt meg kell értenie mindenkinek.

4. Külön mérlegelést igényelnek azok a betegek, akik a kötelező utcáinkban laknak ugyan, de tíz-húsz éve másik háziorvoshoz járnak, és mostanáig ugyan jó volt a régi orvos, de hirtelen szeretnének átjelentkezni. Ezeknek a személyeknek nem mondhatunk, és nem is mondunk nemet, hiszen kötelező őket elvállalnunk, de nem titkolom, hogy nem nagy örömmel teszünk eleget az ilyen jellegű kérésnek, már csak azért sem, mert ezzel akarva akaratlan konfrontálódunk a háziorvos kollégával. Ha húsz évig jó volt az előző háziorvos, akkor a jelenlegi, egyáltalán nem könnyű helyzetben is legyen jó!

Temészetesen nem zárkózunk el az új betegek fogadásától, elsősorban azoknak mondunk igent, akik ugyan területen kívüliek, de családtagjaik hozzánk tartoznak, és relative könnyen elérhetők, tehát mondjuk nem Szanda túlsó végén, hanem a lakótelepen laknak, csak másik utcában. Külön előnyt élveznek azok, akik már régóta a mi betegeink, és valamelyik családtagjuk felvételét kérik, ez leggyakrabban a 18. életévét betöltött gyermek, esetleg unoka, vagy idős szülő és gyermeke összeköltözése, stb.

Tudni kell azt, hogy amikor ide kerültem, egy komplett körzetet vásároltam a praxist eladó kollégától. Nyilvánvaló, hogy orvosváltozás miatt egyetlen embert se küldtünk el a körzetből, így valóban sok területen kívüli betegünk van, (mint mindekinek), de az új felvételekre próbálunk a fenti szempontok szerint odafigyelni.

Telefonon mindenkivel tárgyalok, egyeztetjük az érveinket, meghallgatom a telefonáló kérését és indokait, de a "nem veszik fel a telefont és ezért szeretnék átjelentkezni" eseteket nem tudom respektálni.

Köszönöm mindenki megértését.

Email címünk: dobirendelo@gmail.com