HCV szűrés

Tisztelt Lakosság!

Egy rendkívüli lehetőségre szeretném felhívni a figyelmüket.

A Májbetegekért Alapítvány támogatásával lehetőségem van C típusú hepatitis (fertőző májgyulladás) szűrésre a betegeink körében. Ez a betegség elsősorban szexuális úton és vérrel terjed, és reális veszélyt jelent a lakosság körében. A betegség bennünk lehet minden különösebb tünet nélkül, és hosszú távon máj cirrhózist és/vagy májrákot okozhat. Szerencsére ma már gyógyszerrel sikeresen gyógyítható, nem egy betegem van, akinek a szervezetében a kezelés után a vírus már nem mutatható ki.

Mi a teendő? Mindenki jelentkezhet, aki szeretné szűretni magát (100 tesztünk van, remélem, ez hamar elkopik), természetesen telefonon, előzetes időpont egyeztetéssel. A vizsgálatot ujjbegy szúrással végezzük, gyakorlatilag ugyanolyan, mint a vércukor mérés. Az eredmény 15 perc múlva leolvasható.

Egyetlenegy kitétel van: mindenkinek előzőleg ki kell töltenie egy kérdőívet és azt aláírni. Annak is megcsináljuk a vizsgálatot, akinek 0 pont jön ki, ez csak egy veszélyeztetettséget felmérő kérdőív. Ezt elérhetik az Erodiumban, illetve a honlapomon a HCV szűrés fül alatt is elérhető a dokumentum. (www.drdobiakos.hu/HCV szűrés)

Miután a 100 teszt nem sok, kérem azokat, akiknek bármikor volt a hepatológián HCV szűrő vizsgálata és az negativ volt, hogy hagyjanak helyet azoknak, akik még soha nem voltak szűrve.

Remélem, hogy hamarosan égni fognak a telefonvonalaink, mert nagyon sokan szeretnének biztosak lenni abban, hogy nem fertőzöttek.

Az alábbi sorra kattintva a HCV fertőzöttséggel kapcsolatos kérdőív érhető el.