2023.10.27. Influenza oltás

Tisztelt Lakosság!

Megérkezett az influenza elleni oltóanyag. Október 30-án hétfőn kezdjük a beadását.

Az oltást délelőtti rendeléskor pontosan 11.00 órakor kezdjük, délután pedig 17.00 órakor.

Az oltársa nem kell időpontot foglalni, és az oltásra érkezőnek a várótermi terminálon sem kell bejelentkeznie. Kérek mindenkit, hogy potosan 11 vagy 17 órára érkezzen, ne 20-30 perccel később.

Fontos! Ebben az időpontban kizárólag a védőoltás beadását végezzük, nem értékelünk leleteket, nem adunk beutalót és nem írunk gyógyszert! Amennyiben ilyen igény van, arra rendelési időben, lehetőleg időpont foglalással kell sort keríteni.

Ingyenes oltásra jogosultak:

1. Krónikus légzőszervi betegek, COPD, asthma

2. Súlyos elhízás miatt csökkent légzésfunkciójú betegek

3. Szív-érrendszeri betegségben szenvedők (kivéve a beállított hypertoniát)

4. Veleszületett vagy szerzett immunhiány, beleértve a HIV pozitivakat és a daganatos betegeket

5. Krónikus máj- és vesebetegek

6. Cukorbetegek

7. 60 éven felüliek betegségtől függetlenül

8. Várandós, szoptatós és gyermekvállalást tervező nők egészségi állapotuktól függetlenül

Továbbá:

1. Egészségügyi dolgozók: orvosok, nővérek, ápolók, beteghordók, védőnők

2. Szociális ellátásban foglalkoztatottak

3. Sertés, baromfi és ló tartásával foglalkozó személyek

4. Baromfi feldolgozók, vágóhídon dolgozók és mindazok, akik beteg állatok megsemmisítésével foglalkoznak.

Térítés ellenében javasolt az oltás beadása:

1. Óvodai, iskolai dolgozóknak

2. Tömegközlekedésben dolgozóknak (buszvezetők)

3. Rendőröknek, tűzoltóknak

A statisztikák szerint az influenza járvány január-februárban várható, ám célszerű minél előbb beadni az oltást, hogy legyen ideje a szervezetnek a megfelelő immunválaszra felkészülni.

Idősebbeknek nagyon ajánlott a tüdőgyulladás elleni oltás beadása is. Ezt receptre kell felírnunk, de előtte mindenképpen konzultálnunk kell, mert többféle oltási séma közül kell kiválasztanom a megfelelőt.

Dr. Dobi Ákos háziorvos